dijous, 26 de novembre del 2009

3. Seguiment i evolució de la webquest

En la PAC2 ens han endinsat en el món de la Webquest, que era desconegut per mi. En un principi vam passar uns dies fins que no vam poder entrar al registre que haviem fet, un cop superat aquests primers problemes tècnics, ens hi vam abocar de ple.

Hem iniciat el treball desenvolupant els conceptes treballats en la PAC1, com interculturalitat, multiculturalitat, assimilació, cosmopolitalisme, etnocentrisme, etc... i a partir d'aquests conceptes hem anat introduint les diferents activitats.

Un altre de les dificultats ha estat pensar les activitats per desenvolupar els conceptes que voliem treballar, posar-nos d'acord etre nosaltres i pensar si eren prou engrescadores per l'alumnat de 4t ESO (edat complexa).

El nivell d’interculturalitat que respon la nostra proposta és de nivell mitjà o de resolució de conflictes; nosaltres presentem les situacions conflictives a partir de notícies extretes dels diaris o altres fonts d’informació, en les quals s’explica un conflicte (racisme, xenofòbia, actituds de discriminació, diferències de grups...) o un problema, etc... Els alumnes després d’escollir la notícia juntament amb el grup de treball, han de fer un debat posicionant-se en les actituds dels diferents personatges de la notícia, amb la tècnica de joc de rol.
Després d’aquest joc de rol, els mateixos alumnes tant individualment com en grup, fan les aportacions per poder resoldre el conflicte proposat en la notícia. Perquè així després quan ells es puguin trobar en un conflicte al carrer (a la vida real), tinguin unes estratègies, pensades i elaborades per tal de resoldre positivament els seus propis conflictes.

Crec que utilitzar la WQ per treballar amb aquesta edat (ESO), ofereix bastants possibilitats, donat que el fet de treballar amb les noves tecnologies els motiva (xarxa), però alhora és una activitat orientada i controlada per part del professorat; els ajuda a desenvolupar el sentit crític, a fer un treball cooperatiu...també promou aprenentatges significatius i col·laboratius, etc...

El nostre treball en equip en un principi ens va costar per motius diversos, com problemes tècnics i d'organització, fins que vam optar per començar a plasmar les diferents idees i activitats en un word, anat pas a pas. Vam anar fent aportacions i vam anar consensuant o seleccionant les activitats que estavem d'acord. Un cop fet el document amb word, ho vam anar introduint a la nostra WQ i també vam buscar imatges adients.
Crec que entre les tres hem fet un bon treball, donant tota la dedicació de la sontra part.

La nostra WQ:  CIUTADANS DEL MÓN
http://phpwebquest.org/newphp/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=41&id_pagina=1

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada