1. En la PAC2 el nostre grup va crear una WQ amb el títol "CIUTADANS DEL MÓN", amb aquesta adreça:
La nostra WQ va destinada a alumnes de 4t ESO, però també podria ser adient treballar-la des dels inicis de l’ESO (1r i 2n); donat que sempre hi ha diversitat cultural i en aquestes edats doncs sovint hi ha conflictes, violència, falta de respecte, etc... i seria un bon moment per treballar-ho.
Els conceptes que hem intentat treballar són: les diferències culturals, els estereotips, la multiculturalitat, el treball cooperatiu, el joc de rol, la resolució de conflictes i les ONGs.
En la WQ voliem assolir l'objectiu d'ajudar-los a desenvolupar estratègies de comprensió crítica davant les diferències i els estereotips tot buscant activitats que els ajudin a combatre el racisme i la xenofòbia. Tot això a través del treball cooperatiu, però també de moments de reflexió individual.
Vam haver de passar unes bones estones per crear aquest material, posar-nos d’acord entre nosaltres per les activitats que fariem, que fossin engrescadores per l’alumnat i després introduir-ho en la WQ, però tot això ha valgut la pena, ja que ara és un recurs que conec força bé per poder treballar amb els alumnes i ho podria aplicar a temes diferents a tractar.
considero important fer el treball mitjançant les noves tecnologies (xarxa, ordinadors, WQ, blogs...)donat que en aquesta franja d'edat que es cursa a l'ESO (12 a 16 anys) és molt engrescador i motivador utilitzar els recursos de l'ordinador.
3. El recurs que hem utilitzat ha estat una webquwest d'una companya del curs anterior de la UOC, titulada: "mediació: teixint una societat intercultural", hem valorat, en concret la següent adreça:
Fent una avaluació psicopedagògica a nivell concret i relacionat amb l'assignatura, crec que la interculturalitat es treballa a partir de la resolució de conflictes amb l'objectiu de comprendre els altres, de comunicar, sense imposar-los els nostres, ni identificar-los amb els d'ells.
En aquesta WQ que estem treballant és d'un nivell mitjà o de resolució de conflictes, ja que es tracta de superar situacions conflictives, tot negociant i arribant a un concens, nosaltres en aquest cas utilitzariem la figura del mediador.
La figura del mediador intercultural és per definició, una figura professional que té com a funcions la interpretació cultural a fi de facilitar la comunicació entre persones de cultures distints, l'assessorament en la gestió de les relacions interculturals i, si escau, la mediació de conflictes en aquest tipus de relacions.
Crec que la figura d'un mediador podria ser un bon recurs en les escoles i instituts, donat que cada cop més hi ha més diversitat cultural.
A nivell més general, tot fent una avaluació psicopedagògica, considero que és un recurs molt adequat per a treballar la resolució de conflictes, oerquè en 5 activitats es tracten tots els aspectes necessàris per poder entendre i portar a terme una mediació.
Es pot observar en aquesta WQ que l'autora utilitza molts recursos, com: la mnaera de fer grups mitjançant diverses tècniques: Puzzle d'Aronson, eines de Thomas Kilman, textos de Paco Cascón i anomena Manuel Segura i altres entessos en temes d'habilitats socials. En els centres docents, la figura del mediador, si és que està creada, podria ajudar a resoldre conflictes, entre els propis docents, ajudant a millorar el clima de treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada